Новини змагань

#20років20кроків. Крок №14 – місток між футболом і його любителями

17:59, 19 листопада 2016

#20років20кроків – розповідь про те, які переваги з народженням ПФЛ отримав вітчизняний футбол

 

#20років20кроків – історія наших змін, розповідь про те, як не зраджуючи своїм традиціям, не забуваючи своєї історії, зберігаючи повагу до Гри №1, Професіональна футбольна ліга об'єднує людей, зацікавлених в розвитку українського футболу. 

Свого часу нижчоліговий футбол мав абсолютно неповторний присмак. По суті, він був «одностороннім» – вболівальники, здебільшого, могли судити про свою команду суто по домашніх матчах. Виїзні не транслювалися, «вилазки» на гостьові зустрічі здійснювало не так багато фанів, тож доводилося брати на віру скромні газетні звіти та розповіді тих, хто бачив на свої очі ті баталії.

Був у цьому свій шарм, але й велика обмеженість. Поступово ситуація почала змінюватися. Для зручності вболівальників деякі команди брали з собою кореспондентів місцевих ЗМІ, пізніше організовувалися текстові трансляції через інтернет. «Первістком» нового інформаційного часу стала організація трансляцій матчів першої ліги – і через телебачення, і через інтернет. Футбол став загальнодоступним. Нині більшість матчів ПФЛ (а у першій лізі – й узагалі всі) можна побачити в прямому ефірі. У будь-який момент можна підняти записи й подивитися їх знову.

Працюють спеціалізовані ресурси – як офіційні – ПФЛ і клубні, так і приватні. Нині – нова доба в історії висвітлення чемпіонату України з футболу. Утім, для роботи з аудиторією нема меж. У наш час новітніх маркетингових технологій, коли передові клуби світу задають високий стандарт роботи з уболівальниками, не можна втрачати час, треба перетворювати футбол в шоу, незабутній захід, який поєднує відразу кілька івентів, посилюючи та популяризуючи їх всі.

Один із стратегічних пріоритетів ПФЛ – поліпшення організації матчів, роботи з уболівальниками, модернізації та підвищення рівня відповідних структур. І якраз від цього року активізується діяльність ПФЛ на маркетинговому поприщі. Є позитивні приклади низки клубів, які уміють організувати свято на футбольному полі та за його межами.

Фото: facebook.com/ncvrv


Як приклад – «Верес». Народний клуб із Рівного має середню відвідуваність домашніх матчів на рівні 3879 глядачів за гру. Станом на цей місяць у клубу 4088 членів. «Верес» справедливо вважається взірцем для всього вітчизняного футболу з масовості та інноваційності організації футбольного дійства.

Матч – це не просто гра 22 чоловік. Матч – це не просто буденний календарний захід. Це – свято, майданчик для самореалізації, барвистий і різноплановий захід. Матчу в Рівному передує театралізоване концертне дійство. Працює ем-сі. Транслюється й виконується вживу музика, пісні. Проводиться виставка-продаж товарів спонсорів. Працюють, як єдиний організм, клубні служби. На заклик клубу відгукуються уболівальники – й ультрас, й сімейні сектори, де зазвичай сидять любителі футболу різного віку й стажу. Тому матч приємно дивитися і тим, хто живе футболом 365 днів на рік, і тим, хто, можливо, вперше відвідав популярну гру рідного міста.

«Верес» майстерно вплів футбол в життя рідної області. Він «товаришує» з іншими видами спорту, організовує юнацьку команду, поєднує футбол з різними заходами культурного життя Рівненщини. Це – безсумнівно позитивний приклад сучасного підходу до організації гри. Й члени клубу відчувають свою причетність до того свята, яке відбувається.

До позитивних прикладів віднесемо й чимало інших клубів ПФЛ. Приміром, «Буковину». Футбол у Чернівцях – це барвисте свято. Незабутній захід. Відчуття особливої події. Матч поєднують з іншими заходами. Проводять різноманітні конкурси. Футболісти відчувають те, що їхня команда небайдужа народу. Після кожного матчу, яким би не був склад, вони підходять дякувати вболівальникам. Це знаходить свій відгук.

Автопробіг фанів "Буковини". Фото: ФК "Буковина"



Шляхом амбітного футбольного проекту йде «Черкаський Дніпро». Матчі тут поєднують з яскравими культурно-мистецькими заходами. «Октоберфест», ветеранські й товариські матчі (в тому числі, й рівня збірних), різноманітні конкурси, аукціони. Шана до історії клубу. У Черкасах сподіваються, що ця системна робота дозволить надати фанатському руху той розмах, який тут бачили, коли клуб діставався до півфіналу Кубка України. Місто вже бачило заповнений вщерть стадіон, і йому це дуже сподобалося.

 

«Тепловик» повернув Івано-Франківську професіональний футбол і невдовзі поверне місцевому клубу історичну назву «Прикарпаття». Попри те, що стадіон ще не може приймати глядачів на всіх трибунах, клуб поставив найвищу в другій лізі планку середньої відвідуваності – 3219 в середньому за матч. Можна уявити, яким був би тут ажіотаж, якби «Тепловик» встиг заявитися на Кубок України й отримав в суперники клуб Прем’єр-ліги… Але що імпонує в цьому клубові – він живе й розвивається разом із фанами. В один день капітан команди може з’явитися на трибунах разом із ультрас. В наступний всі разом можуть вийти на толоку, якщо треба прибрати поле від снігу.

Величезний глядацький потенціал має й Хмельницький. День, коли місто повернулося на мапу профі-футболу країни, дав нам рекорд сезону у всій ПФЛ. 6300 глядачів побувало на матчі «Поділля» (Хмельницький) – «Металург» (Запоріжжя). Поки що молодий колектив не може похвалитися результатами в другій лізі, він на правильному шляху дорослішання й становлення. Але цей високий показник вже зараз слугує орієнтиром для інших.

Український народ скучив за футболом. Неодмінно мають повернутися в професіональний футбол Житомир, Ужгород, низка інших міст, де колись були славні, хоч і призабуті нині клуби. До їхнього повернення треба багато попрацювати над тим, щоб воно перетворилося в свято. Щоб, як у Рівному, Івано-Франківську чи Хмельницькому, глядачі відразу оцінили переваги всеукраїнського статусу, а клуби могли монетизувати свій великий маркетинговий потенціал.

 

Сприяє цьому й співпраця зі ЗМІ. Нині ПФЛ має відразу кількох інформаційних партнерів, які взяли на себе благородну місію висвітлювати український футбол – Sport Arena, Ua-football.com, Footboom.com, Премія "Золотий талант України" ( Gooldtalant.com), газета "Український футбол"). Матчі першої й другої ліг у прямому ефірі показують наші транслятори – Кремень ТВ, Наживо Продакшн, ТК Рівне1.

Популяризує роботу ПФЛ і українського футболу в цілому й збірна команда ПФЛ, яку раді бачити на найрізноманітніших заходах. В її активі – вже й участь у різних турнірах, і матчі зі збірними журналістів.

Професіональна футбольна ліга сповна використовує свої інформаційні можливості. Готується презентація оновленого дизайну офіційного сайту ПФЛ, де буде використане все найкраще з багаторічного досвіду нашого ресурсу й введено низку новинок. Нині сайт пропонує читачам новини з життя клубів і ліги, офіційну інформацію й ексклюзивну статистику, онлайн-інформування про результати матчів та оперативне оновлення Matchday, ексклюзивні матеріали та спільні проекти з нашими партнерами. Фактично, сьогодні робиться все, щоб футбол був представлений різнобічно й широко, а вболівальник міг дізнатися все і про іменитих гравців ПФЛ, і про молодих початківців.

Але це все – лише початок. Заплановано багато цікавого в розвитку нашого футболу. Ми вивчаємо найкращі світові приклади вдалого спортивного маркетингу, щоб створити маленьке українське футбольне диво. Мрії багатьох міст мають втілитися у щось велике, масштабне та історичне…

Мрії, мрії… А поки – проект #житифутболом показує тих мрійників, які регулярно відвідують футбольні матчі й підтримують тільки свої найулюбленіші команди. Соцмережі активно цікавляться українським футболом, а ми працюємо над тим, щоб український футбол ставав для них доступнішим, ближчим, цікавішим.

 

Прес-служба ПФЛ




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Вгору