Новини змагань

ПФЛ України - 20 років! Крок 11-й – стратегічне та тактичне планування

16:51, 20 вересня 2016

20років20кроків – розповідь про те, які переваги з народженням ПФЛ отримав вітчизняний футбол

#20років20кроків – історія наших змін, розповідь про те, як не зраджуючи своїм традиціям, не забуваючи своєї історії, зберігаючи повагу до Гри №1, Професіональна футбольна ліга об'єднує людей, зацікавлених в розвитку українського футболу.

Коли маєш справу з футболом, розумієш, що тут кожен крок має значення й дає відлуння на далеко років. Мислити широко, працювати розумно, прогресувати поступово – це найбільш вірна стратегія для розвитку будь-якого серйозного проекту. Замисел створення Професіональної футбольної ліги України передбачав системне планування роботи всього великого футбольного організму нашої держави.

Звісно, не завжди все залежить суто від футболу. Неодноразово улюблена гра нашого народу ставала заручницею політичних, економічних, фінансових криз. Долю деяких команд вирішували галузеві рішення, які підривали міць їхніх спонсорів. Цілі прошарки клубів зароджувалися й зникали залежно від кон’юнктури свого часу. Не можна жити в суспільстві й бути вільним від нього – це аксіома.

Проте багаторічна боротьба за існування загартувала український футбол. Професіональна футбольна ліга пережила кілька хвиль зникнення клубів, вимушена була змінювати підходи до формування дивізіонів, знижувати всіма засобами фінансовий тиск на учасників. Це постійне видозмінення змусило всіх в українському футболі зрозуміти – економічні та політичні кризи є насправді чинником змін.

Свого часу чемпіонат України з футболу встиг пережити й «вибух» появи нових клубів, і скорочення учасників до трьох десятків. Друга ліга перебувала на межі зникнення, маючи найменше в історії – всього десять – учасників, але нині вона ожила, отримала свіжу кров і знову радує спортивною складовою. Свого часу була пропозиція об’єднати два дивізіони ПФЛ й роздробити їх за географічним принципом – але, як бачимо, існування окремих першої та другої ліг себе виправдало. Багатші й амбітніші не повинні відмовляти у праві на життя біднішим, але бажаючим грати на всеукраїнському професіональному рівні.

Головний принцип ПФЛ – ініціатива клубів на першому місці. Так було й на літній Конференції ПФЛ, де клуби розглядали кілька варіантів формату сезону 2016/17 й самі прийняли рішення щодо розширення першої ліги. Воно може бути дискусійним, воно може подобатися чи не подобатися самим клубам і навіть керівництву ПФЛ – але за нього проголосовано, й це чергова віха в історії нашого футболу. Проте ще один принцип ПФЛ – гнучка й логічна робота над своїм самовдосконаленням. Якщо клуби вважають, що за розвиток першої й другої ліг повинні голосувати окремо представники цих ліг, це також може бути втілено в демократичний спосіб.

Велика проблема сучасного українського футболу в цілому – падіння глядацького інтересу. Проте стратегічне мислення дозволяє й тут побачити не лише проблему, а й можливість. Є чудові приклади грамотної організації футбольних матчів у Рівному, Черкасах, Чернівцях. Підтягуються новачки – Хмельницький та Івано-Франківськ. Ще в кількох містах спостерігається поступовий, але впевнений підйом інтересу до футболу.

Лише цілісна та єдина стратегія – план дій щодо тактичних змін – може дозволити розвинути весь потенціал українського футболу.

Неправильно позиціонувати першу й другу ліги як «змагання-карлики» – у них задіяні міста-мільйонники, крупні обласні центри, а навіть ті невеличкі населені пункти, які тут є, можна представити світу як велику «родзинку». Виїзд в Горностаївку чи Ковалівку може запам’ятатися на все життя – точно так, як і візит на мальовничу Полтавщину чи Івано-Франківщину.

Зусилля потрібно спрямувати на поступовий розвиток усіх наших можливостей – щоб від виживання дійти до розвитку. Централізований маркетинг може дозволити зусилля багатьох об’єднати у дійсно потужний футбольний інструмент. Щоб товар продати якнайдорожче, покупець повинен отримати все й одразу. Це – приклад англійської Прем’єр-ліги, яка завдяки продажу прав на трансляції здійснила справжній бум у світовому футболі.

Є перші результати й у нас. ПФЛ – перша спортивна організація України, що втілює в життя стратегію розвитку. Її позитивно оцінила навіть УЄФА – маркетинг-менеджер цієї шанованої організації, ірландець Ноель Муні відзначив перспективність обраного нами шляху.


Усі кроки ПФЛ в розділі #20років20кроків Проекти ПФЛ


Завдання зрозумілі – кожен матч повинен сприйматися як свято й бути органічною частиною загальноміського життя. На День міста футбольний матч ПФЛ має стати частиною дійства. Поруч з футболом треба організовувати ярмарки-продажі, концерти, різні цікаві івенти. Треба активно задіювати сучасні соцмережі й усі можливості співпраці зі всеукраїнськими та регіональними ЗМІ. Кожен матч повинен транслюватися, фотографуватися й викладатися в мережу. Комерційні права усіх клубів повинні бути об’єднані в один маркетинговий централізований пул.

Тільки так ми підемо шляхом передових прикладів футбольного господарювання й досягнемо бажаного прогресу.

 

Прес-служба ПФЛ

Sport Arena - інформаційний партнер ПФЛ України




Група Соц сети Група Соц сети Група Соц сети Вгору